09 اردیبهشت 1402

خیریه رفاه کودکان و نوجوانان ارومیه


موسسات خیریه مانند موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه از جمله بنیادهایی هستند که وظیفه اصلی آنها کمک به مردم و انجام کارهای بشر دوستانه است. این موسسات به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند و به بسیاری از خانواده های نیازمند در زمینه های مختلف یاری می رسانند،و همچنین برای کمک به افراد بیمار و نیازمند که در حوزه ها و بخش های متفاوت دچار مشکل و ناتوانی هستند، از هیچ کمکی پرهیز نمی کنند.موسسات خیریه بسیاری وجود دارد که با هدف کمک به افراد بیمار و ضعیف گرد هم آمده اند.
از آنجایی که قالب مشکل نیازمندان اسکان و تامین غذاست موسسات خیریه با هدف تامین کمک هزینه های زندگی و معیشتی خانوار مانند خوراک و پوشاک شروع به فعالیت نمودند.
از نمونه این موسسات میتوان به موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه اشاره نمود
این موسسه در سال 1382فعالیت خود را بطور غیر رسمی آغاز نمودو از همان ابتدای فعالیت هدف اصلی کمک به خانواده های کودکان  بیماری بوده که از شهر و روستاهای اطراف و استانهای همجوار یا مناطق فقیر نشین و صعب العبور مرزی عراق ترکیه و کشور آذربایجان کودکان بیمارشان را برای درمان به ارومیه میاورند و بعلت فقر شدید مجبور بودند روزها و هفته های متوالی را روی چمن حیاط بیمارستان با یک فلاسک چای  و کمی نان و پنیر بیتوته کنند.
گاهی اوقات تامین دارو برای آنها سخت بود  و از چهار قلم دارو تنها توانایی خرید دو قلم داروی ارزان تر را داشتند.
علاوه بر هزینه های سنگین دارو و درمان کودکان بیمار میبایست برای تکمیل روند درمان به مدت دو یا سه سال به شهر ارومیه رفت و آمد میکردند و هر بار حدود یک هفته الی یک ماه در ارومیه میماندند لذا اقامت کودک و خانواده ایشان مشکل دیگری بود که با خوداری مسافرخانه ها از پذیرش کودکان بیمار مشکلات را دو چندان میکرد.
در فصل زمستان نیز با وجود سرمای شدید  و فقدان محل مناسب سکونت این رفت و آمدها برای خانواده های فقیر امکان پذیر نبود و به ناچار درمان کودک را نصفه و نیمه رها میکردند که سبب عود مکرر بیماری و افزایش مرگ و میر کودکان بیمار میشد.
بدین منظور مرکز اقامتی_درمانی کودکان بیمار ارومیه با هشت واحد اقامتی در سال 1385 شروع بکار نمود تا  سر پناهی برای کودکان دردمند باشند.
بعلت تراکم فراوان و اسکان بیش از ظرفیت بیماران در این ساختمان کوچک ،ضرورت تاسیس یک مرکز اقامتی بزرگتر با گنجایش بیشتر و امکانات توزیع غذای گرم و...به شدت احساس میشد،زیرا آمار نشان داد که وجود یک مرکز اقامتی _درمانی رایگان و تسهیل رفت و آمد کودکان بیمار به ارومیه نقش مهمی در تکمیل روند درمانی و ر نتیجه کاهش مرگ و میر کودکان خواهد داشت.
با کمک های سخاوتمندانه شهروندان مهربان ارومیه احداث مرکز اقامتی_درمانی شماره 2 با 5000 متر زیر بنا و هفت طبقه در سال 1390آغاز شد و سه طبقه از این پروژه در تابستان سال 1393 به بهره برداری رسید
امروز نه تنها کودکان بیمار و یتیم بلکه مادران بی سرپرست و فقیر نیز میتوانند در مراجعات درمانی به بیمارستانهای دولتی ارومیه بطور رایگان در مرکز اقامتی بمانند و دوران نقاهت بعد از جراحی هایی از قبیل سزارین و ...را با آسودگی طی کنند و سپس به روستاها و شهرهای خود بازگردند.
این ساختمان که برای اقامت کوتاه مدت 200 مادر و کودک بیمار احداث گردیده است. در حال حاضر فقط با ظرفیت پذیرش 50 نفر مشغول ارائه خدمات اقامت و غذای رایگان به این عزیزان است.
بخش های دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و کلنیک حرکات اصلاحی نیز به همت خیرین سخاوتمندی که اهدای تجهیزات پزشکی را به عهده گرفته اند و با همکاری صمیمی پزشکان داوطلب،تاسیس گردیده است و در حال حاظر مشغول ارائه خدمات رایگان به کودکان نیازمند میباشند.

شما هم میتوانید با تقبل پرداخت ماهانه پنجاه هزار تومان سلامتی را به آنها هدیه دهید.هزینه اقامت یک مادر و کودک بیمار در یک روز شامل غذا،رفت و آمد به بیمارستان و هزینه تعویض ملافه و ... است.

شماره کارت بانک تجارت کمک هزینه دارو : 58599837000154720
شماره کارت بانک ملی کمک عمومی : 6037991899711877
وب سایت : www.UrmiaChihd.com
پست الکترونیک : info@Urmiachild.com
سامانه پیام کوتاه : 10004871
شماره حساب بانک ملی 44444 بنام موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه.

تلفن موسسه خیریه : 04433867798_09147267006

آدرس موسسه خیریه : ارومیه تقاطع آپادانا و برق خیابان شهید ذاکر بعد از خوابگاه دانشجویی موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان مرکز اقامتی درمانی کودکان بیمار ارومیه

سامانه وقتم به منظور کمک و خدمات رسانی به بیماران بومی و غیر بومی که از شهر های استان جهت انجام مراحل درمانی به شهر ارومیه می آیند و توانایی مالی کافی برای هزینه درمان ، داروهاو اقامت را ندارند امکانی را فراهم نموده تا این افراد را به موسسات خیریه معرفی کند تا بتوانند بدون دغدغه مالی در شهر ارومیه تا زمان تکمیل روند درمان خود اقامت داشته باشند.

لذا شما کاربر گرامی می توانید با معرفی افراد کم بضاعت به پشتیبانی سامانه وقتم به ایشان یاری رسانید و در این امر خیر شریک باشید.

 

تلفن موسسه خیریه : 04433867798_09147267006
آدرس موسسه خیریه : ارومیه تقاطع آپادانا و برق خیابان شهید ذاکر بعد از خوابگاه دانشجویی موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان مرکز اقامتی درمانی کودکان بیمار ارومیه

 

شماره پشتیبانی وقتم: 04432250764
شماره واتساپ وقتم: 09022919432

 

مراکز درمانی خیریه کودکان، امکاناتی هستند که به کودکانی که از بیماری ها و اختلالات مختلف رنج می برند، مراقبت های پزشکی و عاطفی ارائه می دهند. این مراکز معمولا توسط سازمان های غیرانتفاعی اداره می شوند که برای ارائه خدمات خود به کمک های مالی و داوطلبان متکی هستند. اهمیت این مراکز را نمی توان نادیده گرفت، زیرا آنها نقش مهمی در بهبود زندگی کودکانی دارند که با چالش های جدی بهداشتی روبرو هستند.

 

مراکز درمانی خیریه کودکان طیف وسیعی از خدمات از جمله درمان پزشکی، مشاوره، درمان و آموزش را ارائه می دهند. آنها از کودکان مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، فیبروز کیستیک، دیابت و بسیاری دیگر مراقبت می کنند. این مراکز همچنین برای خانواده هایی که برای مقابله با بیماری فرزند خود تلاش می کنند، حمایت می کند.

 

یکی از مهمترین جنبه های مراکز درمانی خیریه کودکان، ارائه مراقبت های تخصصی از کودکان است. کودکان نیازهای پزشکی منحصر به فردی دارند که نیازمند دانش و تخصص تخصصی است. این مراکز دارای کارکنانی هستند که به طور خاص برای کار با کودکان و درک نیازهای منحصر به فرد آنها آموزش دیده اند. این تضمین می کند که کودکان بهترین مراقبت و حمایت ممکن را دریافت می کنند.

 

یکی دیگر از جنبه های مهم این مراکز این است که محیطی امن و حمایتی برای کودکان فراهم می کنند. بسیاری از کودکانی که با بیماری ها یا اختلالات جدی مواجه هستند، احساس انزوا یا تنهایی می کنند. مراکز درمانی خیریه کودکان جامعه ای را ارائه می دهند که می توانند با سایر کودکانی که تجربیات مشابهی را تجربه می کنند ارتباط برقرار کنند. این می تواند فوق العاده برای رفاه عاطفی آنها مفید باشد.

 

مراکز درمانی خیریه کودکان نیز نقش مهمی در پیشبرد تحقیقات پزشکی و درمان بیماری های دوران کودکی دارند. بسیاری از این مراکز مطالعات تحقیقاتی را برای بهبود درمان ها و یافتن درمان برای شرایط مختلف انجام می دهند. با شرکت در این مطالعات، کودکان این فرصت را دارند که در پیشرفت های پزشکی که می تواند برای نسل های آینده مفید باشد، مشارکت کنند.

 

علیرغم اهمیت این مراکز، بسیاری به دلیل کمبود بودجه یا منابع برای باز ماندن تلاش می کنند. اینجاست که وب‌سایت‌هایی مانند وقتم وارد می‌شوند. وقتم پلتفرمی است که با معرفی خیریه های سلامت کودکان به نیازمندان واجد شرایط به ایشان در حفظ سلامتیشان کمک میکند.

 

با حمایت از مراکز خیریه درمانی کودکان خیرین می توانند تغییرات قابل توجهی در زندگی کودکانی که با چالش های جدی بهداشتی روبرو هستند ایجاد کنند. این مراکز خدمات حیاتی را ارائه می دهند که کیفیت زندگی کودکان و خانواده های آنها را بهبود می بخشد و به پیشرفت در تحقیقات پزشکی و درمان کمک می کند. با حمایت مستمر از سوی خیرین، این مراکز می توانند به ارائه امید و شفا برای نسل های آینده ادامه دهند.

دیگر مطالب :

برای دسترسی آسان به همه پزشکان و گرفتن سریع ترین وقت، اپلیکیشن وقتم را دانلود کنید.

دانلود از کافه بازار دانلود از مایکت