12 اردیبهشت 1402

مراکز تخصصی قلب و عروق ارومیه

مراکز فوق تخصصی قلب و پزشکان ارومیه نقش مهمی در تشخیص، درمان و مدیریت بیماری های پیچیده قلبی دارند. این مراکز مجهز به تکنولوژی روز و دارای کادر پزشکی مجرب و متخصص در جنبه های مختلف قلب و عروق می باشند.

 

اهمیت مراکز فوق تخصصی قلب در توانایی آنها در ارائه مراقبت های تخصصی به بیماران مبتلا به بیماری های پیچیده قلبی است. این مراکز طیف وسیعی از خدمات از جمله تست های تشخیصی، روش های مداخله ای، جراحی و توانبخشی را ارائه می دهند. آنها همچنین مراقبت های جامعی را برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن قلبی مانند نارسایی قلبی ارائه می دهند.

 

مراکز فوق تخصصی قلب از رویکرد تیمی برای مراقبت از بیمار استفاده می کنند. این بدان معناست که بیماران از یک تیم چند رشته‌ای متشکل از متخصصان پزشکی مراقبت دریافت می‌کنند که با یکدیگر برای ایجاد یک برنامه درمانی فردی کار می‌کنند. این تیم ممکن است شامل متخصصان قلب، جراحان قلب، الکتروفیزیولوژیست ها، پرستاران و متخصصان توانبخشی باشد.

 

انواع مختلفی از مراکز فوق تخصصی قلب وجود دارد که بر جنبه های مختلف قلب تمرکز دارند. به عنوان مثال، برخی از مراکز در کاردیولوژی مداخله ای تخصص دارند و روش هایی مانند آنژیوپلاستی و استنت گذاری را ارائه می دهند. مراکز دیگر بر الکتروفیزیولوژی تمرکز دارند و شرایطی مانند آریتمی و فیبریلاسیون دهلیزی را درمان می کنند.

 

مراکز فوق تخصصی قلب نیز نقش مهمی در پژوهش و نوآوری دارند. بسیاری از این مراکز آزمایش‌های بالینی را برای آزمایش درمان‌ها و فناوری‌های جدید برای بیماری‌های قلبی انجام می‌دهند. آنها همچنین با سایر موسسات پزشکی برای پیشرفت در زمینه قلب و عروق همکاری می کنند.

 

در نتیجه، مراکز فوق تخصصی قلب و پزشکان برای ارائه مراقبت های تخصصی به بیماران مبتلا به بیماری های پیچیده قلبی ضروری هستند. این مراکز طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهند و از رویکرد تیمی برای مراقبت از بیمار استفاده می کنند. آنها همچنین نقش مهمی در تحقیق و نوآوری در زمینه قلب و عروق دارند. اگر شما یا کسی که می شناسید به بیماری قلبی پیچیده ای مبتلا است، مهم است که برای بهترین نتایج ممکن از یک مرکز فوق تخصصی قلب مراقبت کنید.

قلب به عنوان یکی از مهمترین بافت های بدن وظیفه خون رسانی را بر عهده دارد و در صورت ایجاد اختلال در عملکرد آن و ابتلا به بیماری های قلبی ، مشکلات اساسی برای فرد مبتلا حادث می شود . در صورت توقف فعالیت قلب نیز بیمار در صورت عدم اقدامات فوری و تخصصی با مرگ مواجه خواهد شد . علاوه بر قلب دریچه ها و رگهای خونی منتهی به آن نیز در روند زندگی سالم بسیار تاثیر گذار هستند . عروق قلبی نیز ممکن است دچار انسداد و اختلال شده و عملکرد قلب را تحت تاثیر قرار دهند که در صورت عدم رسیدگی منجر به ایست قلبی و فوت بیمار می شود .

به همین منظور در نقاط مختلف هر شهری کلینیک ها ، درمانگاه ها و بیمارستانها تخصصی قلب و عروق مشغول به فعالیت هستند. در شهرستان ارومیه نیز چند مورد از این مراکز درمانی وجود دارد که در راستای هدف اصلی سامانه وقتم ( وبسایت و اپلیکیشن موبایل معرفی و نوبت دهی مراکز درمانی ارومیه ) ، در زیر به معرفی مختصر آن ها می پردازیم .

 

 

برخی از بهترین پزشکان قلب و عروق در ارومیه

بسیاری از پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق در ارومیه ، در دفاتر و مطب های شخصی خود پذیرای بیماران هستند که سامانه وقتم نیز برای معرفی این پزشکان و نوبت دهی مطبشان ، نام و اطلاعات مکانی و شماره تماس و همچنین برنامه زمانبندی حضورشان در مطب را در صفحات اختصاصی هر کدام ، قرار داده است . از جمله این پزشکان می توان به اسامی زیر اشاره نمود .

 

سرکار خانم دکتر نازلی سپاسی : متخصص بیماری های قلب و عروق به شماره نظام پزشکی 120208و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه هستند .

جناب آقای دکتر کامران آیین فر : فلوشیپ - اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق (اینترونشنال کاردیولوژی) بزرگسالان به شماره نظام پزشکی 121736 و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه می باشند .

جناب آقای دکتر احسان مظفری : متخصص ( گواهینامه ) قلب و عروق به شماره نظام پزشکی 115683 و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه

سرکار خانم دکتر لیلا تقی پورثانی : متخصص بیماری های قلب و عروق به شماره نظام پزشکی 85544 و دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه هستند .

 

اطلاعاتی شامل آدرس و اطلاعات تماس مطب سایر پزشکان متخصص قلب و عروق نیز در صفحات اختصاصی مربوط به هر کدام ، در سامانه وقتم ( وب سایت و اپلیکیشن موبایل معرفی و نوبت دهی پزشکان ارومیه ) درج و ثبت شده و قابل مشاهده است .

 

مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی قلب سیدالشهدا ( ع ) ارومیه

کلنگ احداث این بیمارستان در سال 1371 توسط خیرین ارومیه بر زمین زده شد ولی به علت کمبود اعتبار و برخی مشکلات دیگر نیمه کاره رها شد . در سال 1388 و در مهر ماه ، این بار با مجوز و نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وقت ، این وعده عملی شد و بیمارستان سیدالشهدا ( ع ) به صورت رسمی به بهره برداری رسید .

ساختمان  این مرکز در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و در 6 طبقه و با تجهیز بوسیله  153 تختخواب بنا شد . 437 نفر پرسنل در این مرکز فعالیت می کنند . بخش های بیمارستان مشتمل سه اتاق عمل جراحی، مراقبت‌های ویژه، چهار بخش CCU، داخلی مردان،زنان،اطفال، آنژیوگرافی ، اورژانس، بخش رادیولوژی، و درمانگاه است .

این بیمارستان یکی از پیشرفته‌‌ترین و مجهزترین بیمارستان تخصصی در شمال غرب کشور به حساب می آید که با آغاز  به کار شدن این بیمارستان،دو مرکز قلب طالقانی و امام خمینی ارومیه به عنوان بخش‌های اورژانس قلب فعالیت می‌کنند.

 

پزشکان متخصص این مرکز :

در بیمارستان فوق تخصصی قلب سید الشهدا ارومیه درمانگاه داخلی و درمانگاه جراحی قلب وجود دارد .

پزشکان درمانگاه داخلی قلب این مرکز عبارتند از :

دکتر دهقانی

دکتر عباس نژاد

دکتر قره باغی

دکتر محمد رستم زاده

دکتر رحیمی

دکتر خلیلی

دکتر حاج احمدی

دکتر خادم وطن

دکتر علیرضا رستم زاده

دکتر شریعتی

دکتر فرامرز زاده

دکتر سلیمانی

برخی از پزشکان در بخش جراحی قلب بیمارستان سیدالهشدا :

دکتر عسگری

دکتر مهدی زاده

دکتر صالحی

فعالیت دارند .

 

دی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه :

در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه نیز درمانگاه قلب و عروق فعال می باشد . در درمانگاه تخصصی قلب و عروق کلینیک تدبیر نیز پزشکانی مانند :

دکتر مهسا بهنمون

دکتر مهدی معینی

دکتر رضا حاجی زاده            

دکتر بهزاد رحیمی

دکتر علی سلیمانی  

دکتر مریم فرامرزپور            

دکتر رضا فرامرز زاده          

دکتر فاطمه جودت فر             

دکتر امیر میکائیل وند

دکتر نگار جعفری

به معاینه و معالجه بیماران قلبی می پردازند .

 

کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر مهدی ناصراسلامی

دکتر مهدی ناصر اسلامی نیز با فراهم آوردن تجهیزات جدید و تخصصی در خیابان خیابان ورزش - روبروی ورزشگاه الغدیر - جنب ورودی ساختمان ابن سینا اقدام به تاسیس کلینیک تخصصی قلب و عروق نموده و در این مرکز به معاینه بیماران مشغول هستند .

دیگر مطالب :

برای دسترسی آسان به همه پزشکان و گرفتن سریع ترین وقت، اپلیکیشن وقتم را دانلود کنید.

دانلود از کافه بازار دانلود از مایکت