09 اردیبهشت 1402

بهترین متخصص اطفال در ارومیه

بهترین پزشک اطفال ارومیه عنوانی است که به دست آوردنش مستلزم سال ها تلاش و سابقه درخشان است. از طرفی این تخصص بسیار پراهمیت به شمار می رود چراکه کودک و دلبند خود را به دست او می سپارید پس باید ابتدا از توانایی او در زمینه درمان بیماری کودکتان اطمینان حاصل کنید.

می توانید از نوبت دهی اینترنتی متخصص نوزادان ارومیه استفاده کنید و به راحتی پس از انتخاب پزشک موردنظرتان بدون مراجعه به مطب براحتی از وی وقت بگیرید.

بهترین دکتر اطفال در ارومیه باید بتواند به درستی بیماری کودک شما را تشخیص دهد و سپس آن را درمان کند. متاسفانه به دلیل تنوع زیاد بیماری ها ممکن است برخی پزشکان دچار تشخیص اشتباه شوند، اینجاست که اهمیت یک پزشک حاذق و باتجربه مشخص می شود.

 

حس مادری ، حس پدری

حس مادری و حس پدری سرشار از عشق همراه با نگرانی است. پدران و مادران همیشه سعی می کنند بهترین ها را برای فرزندان خود فراهم کنند، بهترین لباس ها، بهترین مدرسه ها، بهترین غذاها و... این بهترین ها را می خواهند چون فرزندشان بهترین بهانه زندگی شان است. اگر اتفاق ناگواری برای بهترین بهانه زندگی انسان بیافتد مسلما زندگی دیگر شیرینی خود را از دست خواهد داد.

مریض شدن به خودی خود اتفاق ناگواری نیست اگر به موقع تشخیص داده و درمان شود.
اگر سلامتی فرزندتان برایتان مهم است که اطمینان داریم همینطور هم هست، پس در انتخاب پزشک معالج کودکتان نهایت دقت را داشته باشید.

البته این را نیز اضافه کنیم که تمام پزشکان ارومیه از تبهر بالایی در درمان بیماران خود دارند. این را می توان از تعداد مسافرانی که از شهرها و حتی کشورهای دیگر به ایشان مراجعه می کنند، فهمید.

میتوانید با مراجعه به لیست پزشکان در سایت و اپلیکیشن وقتم از هر پزشکی در هر تخصصی سریع ترین نوبت را بگیرید.

 

لیست بهترین پزشکان کودکان و نوزادان در ارومیه :

برای اطلاع از آدرس و شماره تماس و همچنین گرفتن سریع ترین نوبت از پزشکان زیر بر روی نام ایشان کلیک کنید تا به صفحه ایشان منتقل شوید

دکتر رامین زارع

دکتر شبنم بالانجی

دکتر حمیدرضا بختیاری

 

بهترین دکتر کودکان کیست؟

دکتر اطفال ( یا دکتر کودکان ) شخصی است که کار درمان تمامی بیماری های مربوط به کودکان را انجام می دهد. منظور از کودکان تمامی افراد از نوزادی تا سن 15 سالگی هستند.

نوزادان و کودکان هر نوع بیماری که داشته باشند به پزشک اطفال مربوط میشود حال این بیماری بصورت فیزیکی باشد مانند مشکل در گوارش و یا روانی باشد مانند افسردگی.

پزشکان پس از چندین سال تحصیل و گرفتن مدرک پزشکی عمومی درصورت تمایل در تخصص خاصی ادامه تحصیل میدهند و پزشک متخصص می شوند. پزشکان اطفال نیز از این قاعده مستثنا نیستند. ابتدا مدرک پزشکی عمومی خود را اخذ کرده سپس 4 سال نیز در تخصص اطفال آموزش می بینند.

پس از متخصص اطفال، فوق تخصص اطفال می باشد که شامل رشته های زی است :
    فوق تخصص نوزادان
    بیماری های قلب کودکان
    بیماری های گوارش کودکان
    بیماری های روماتولوژی کودکان
    بیماری های ریه کودکان
    بیماری های کلیه کودکان (نفرولوژی اطفال(
    بیماری های خون اطفال
    بیماری های غدد و متابولیک کودکان
    بیماری های ایمونولوژی و آلرژی کودکان
    بیماری های عفونی کودکان
    بیماری های اعصاب کودکان

 

این تخصص به دلیل تفاوت آناتومی نوزادان با بزرگسالان و همچنین تغییر آن در طول سالیان رشد کودک دارای اهمیت بسزایی می باشد.

از بدو تولد نوزاد و از همان اتاق زایمان، پزشک اطفال مسئول چک کردن سلامتی او می باشد. واکسیناسیون، ثبت و بررسی رشد فیزیکی نوزاد، بررسی میزان توانایی ذهنی با توجه به سن او و همچنین درمان بیماری هایش از مسئولیت های این پزشک است.

آناتومی کودکان با بزرگسالان تفاوت بسیاری دارد درنتیجه نوع درمان بیماری ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال استخوان های کودک همواره درحال رشد هستند و میتوانند درصورت شکستگی به خوبی جوش بخورند این درحالیست که استخوان های یک فرد بزرگسال دیگر رشد نمی کنند و ممکن است درصورت صدمه دیدن به سختی جوش بخورند مخصوصا اگر دارای پوکی استخوان باشد!

معمولا نوزادان به بیماری های عفونی بیشتر از بیماری های دیگر دچار می شوند بیماری هایی مانند سرماخوردگی که با تب همراه هستند. تب در صورت عدم کنترل برای نوزادان و کودکان می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به تشنج در آنها شود.

اسهال و استفراغ نیز از دیگر بیماری های شایع بچه ها هستند که می توانند بسیار خطرناک باشند چراکه اندازه بدن کودکان و درنتیجه حجم آب بدن ایشان کم بوده و درصورت ابتلا به این بیماری ها کمتر هم می شود.

بدن کودکان بسیار ظریف و حساس می باشد به اندازه ای حساس که نمی توان برای آنها از داروی های بزرگسالان استفاده کرد پس دکتر کودکان در ارومیه باید بتواند داروهای مناسب سن ایشان با بیشترین تاثیر و همچنین کمترین عارضه را تجویز کند.

لازم به ذکر است که همیشه نیاز به دارو نیست بلکه پزشک معالج می تواند با تغییر رژیم غذایی یا تجویز انجام برخی فعالیت ها بسیاری از بیماری های کودک را درمان کند.

درصورتی که نیاز به متخصص یا فوق تخصص کودکان در ارومیه دارید لطفا به منو "لیست پزشکان" در وبسایت یا اپلیکیشن وقتم رفته و پس از انتخاب تخصص اطفال (در بخش فیلتر بالای صفحه) دکتر موردنیاز خود را انتخاب نمایید و سپس از ایشان زودترین نوبت را بگیرید.

مجموعه وقتم با دور هم جمع کردن بهترین پزشکان ارومیه سعی کرده است سهمی کوچک در بهداشت و سلامت مردم اورمیه داشته باشد. پزشکانی از همه تخصص ها و تمامی نقاط شهر.

جهت سهولت در دسترسی به پزشکان همراه با شماره تماس و آدرس ایشان اپلیکیشن وقتم را از کافه بازار و یا بصورت مستقیم از وبسایت وقتم دانلود کرده و نصب نمایید.

 

دیگر مطالب :

برای دسترسی آسان به همه پزشکان و گرفتن سریع ترین وقت، اپلیکیشن وقتم را دانلود کنید.

دانلود از کافه بازار دانلود از مایکت