09 اردیبهشت 1402

تست کرونا در منزل

سامانه وقتم در راستای تسهیل استفاده مردم شریف در نظر دارد تمام امکانات اطلاعاتی خود را در اختیار شما قراردهد تا در شرایط موجود شیوع و همه گیری کرونا بتوانید به زندگی عادی بازگردید .

بسیاری از کسب و کارها و ادارات و مدارس نمیتوانند برای ادامه امور منتظر پایان همه گیری کرونا باشند.

یکی از روش های پیشگیری از ابتلا به این ویروس تشخیص زود هنگام ابتلا یا اطلاع دقیق از عدم ابتلا به این بیماری است . برای جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه خود ، انجام آزمایش برای افراد بدون علائم است. در سایت ها و سامانه های مربوط به سازمان های دولتی و خصوصی و اکثر ارگان ها راهنمای آزمایش جمعیت بدون علامت ، ایجاد شده است . این اطلاعات باعث می شود کارمندان بخش دولتی و خصوصی ، دانش آموزان و آموزگاران و عموم مردم که علاقه‌مند به گنجاندن آزمایش جمعیت بدون علامت برای SARS-CoV-2  به عنوان بخشی از استراتژی کاهش همه گیری و  برای ایمن نگه داشتن افراد جامعه گردد . این راهنما می تواند به عنوان نقشه راه شما برای درک رویکردهای مختلف و چگونگی تعیین بهترین روش برای سازمان شما عمل کند.

اگر افراد جامعه از هر طیف و هر قشری بتوانند اطلاعات مربوط به ابتلا و عدم ابتلا به کرونا را در اسرع وقت بدست آورند ، می توان برای مرحله بعدی که برنامه ریزی برای اعمال قرنطینه های فردی و اجتماعی است ، بطور سریع تر و دقیق تر اقدام نمود . در غیر این صورت با ظهور هر جهش و پیک جدید شاهد اعمال قرنطینه های عمومی و سراسری خواهیم بود .

برخی از سامانه ها و اپلیکیشن ها برای دسترسی افراد به اطلاعات دقیق ، برخی از تستهای غیر آزمایشگاهی را در برنامه خود گنجانده اند . با اینکه نتایج این تست هایی که عموما شامل پرسش هایی از حالات عمومی افراد می شود ، نمی تواند جایگزین انجام تست های آزمایشگاهی گردد ، لیکن برای ببرسی علایم مربوط به کرونا مفید است .

اما در مراحل بعدی راهکارهایی توسط دولت و سازمان های خصوصی برای تسریع در انجام آزمایشات پزشکی برنامه ریزی و اجرایی شده است . یکی از این موارد دادن مجوز به شرکت های پرستاری در منزل جهت انجام تست های آزمایشگاهی و پی سی آ ر در منزل و یا محل کار افراد است . این شرکت ها با بهره گیری از تجهیزات مورد نیاز و نیروهای انسانی مجرب و کارشناسان فن ، توانایی انجام تست های آزمایشگاهی در محل افراد را دارند . انجام این کار توسط این شرکت ها می تواند افراد را از وضعیت موجود در مورد ابتلا به کرونا مطلع ساخته و آن ها را برای تصمیم گیری برای مراحل بعدی کمک کنند .

همانطور که می دانید مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان ها در ایام شیوع کرونا چندین برابر زمانهای عادی است . همچنین امکانات موجود در این مراکز عموما برای زمان ها ی عادی آماده شده است . از این رو در حال حاضر انتظار پاسخگویی سریع و حتی بعضا دقیق در مورد آزمایشات پزشکی انتظار بجایی نخواهد بود . برای مواجه نشدن با مشکلاتی از این قبیل ، گاهی اوقات استفاده از خدمات در منزل یا محل کار ، انتخاب درست تر و قابل دسترس تری است . در این روش نمونه گیری برای انجام آزمایش پزشکی ابتلا به کرونا ، توسط کارشناسان تحصیل کرده در این زمینه و سابقه دار در مراکز درمانی که توسط شرکت های پرستاری و انجام خدمات پزشکی در منزل یا محل کار ، گرد هم آمده اند ، انجام گرفته و نمونه های آماده شده برای آزمایش به مراکز ارسال می گردد . به همین جهت مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی به شدت کاسته شده و این امکان برای پرسنل بیمارستانی فراهم می گردد که تمرکز بیشتری برای بیماران مراجعه کننده گذاشته و نسبت به درمان این افراد اقدامات لازم و مقید را در فضای بیشتر و آرام تر در اختیارشان داشته باشند .

 

دیگر مطالب :

برای دسترسی آسان به همه پزشکان و گرفتن سریع ترین وقت، اپلیکیشن وقتم را دانلود کنید.

دانلود از کافه بازار دانلود از مایکت