09 اردیبهشت 1402

تفاوت متخصص داخلی و پزشک عمومی 3 تفاوت اصلی

به متخصص داخلی مراجعه کنیم یا پزشک عمومی؟

وقتی صحبت از مراقبت های بهداشتی می شود، انواع مختلفی از پزشکان وجود دارند که در زمینه های مختلف پزشکی تخصص دارند. دو نوع رایج از پزشکان که بیماران ممکن است با آنها روبرو شوند، پزشکان متخصص داخلی و پزشکان عمومی هستند. در حالی که هر دو نوع پزشک خدمات مراقبت های اولیه را ارائه می دهند، تفاوت های کلیدی بین این دو وجود دارد.

 

متخصص داخلی

متخصص داخلی یک پزشک است که در زمینه داخلی تخصص دارد. این شاخه از پزشکی طیف وسیعی از شرایطی را پوشش می دهد که بر اندام های داخل بدن تأثیر می گذارد. متخصصین داخلی فقط با بزرگسالان کار می کنند و نه با کودکان یا نوجوانان.

آنها برای ارائه مراقبت های اولیه برای بزرگسالان آموزش دیده اند و در مدیریت شرایط پیچیده پزشکی که ممکن است شامل چندین سیستم اندام باشد مهارت دارند.

 

تفاوت های متخصص داخلی با پزشک عمومی

بیماری های بزرگسالان

متخصصین داخلی که به عنوان پزشکان داخلی نیز شناخته می شوند، در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های بزرگسالان تخصص دارند. آنها روی کل بدن تمرکز می کنند و طیف گسترده ای از شرایط از جمله بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی را درمان می کنند. متخصصین داخلی برای مدیریت مشکلات پیچیده پزشکی آموزش دیده اند و اغلب با سایر متخصصان برای ارائه مراقبت های جامع همکاری نزدیک دارند.

 

بیشتر بخوانید :  شش بیماری اصلی که متخصص داخلی آنها را درمان میکند

 

سطح آموزش

یکی از تفاوت های عمده بین پزشکان داخلی و پزشکان عمومی سطح آموزش آنها است. متخصصین داخلی پس از اتمام دانشکده پزشکی تحت آموزش های گسترده ای در زمینه پزشکی داخلی قرار می گیرند. این شامل یک برنامه اقامتی سه ساله است که در آن آنها در تشخیص و درمان بیماری های بزرگسالان تجربه کسب می کنند. پزشکان عمومی معمولاً پس از دانشکده پزشکی یک برنامه رزیدنتی یک ساله را تکمیل می کنند که طیف وسیعی از تخصص های پزشکی را پوشش می دهد.

 

دامنه عمل

تفاوت دیگر دامنه عمل است. متخصصان داخلی تمایل دارند روی مسائل پیچیده پزشکی که نیاز به دانش و تخصص تخصصی دارند تمرکز کنند. آنها اغلب با بیمارانی کار می کنند که چندین بیماری مزمن یا سابقه پزشکی پیچیده دارند. پزشکان عمومی خدمات اولیه مراقبت های اولیه مانند چک آپ های معمول و درمان بیماری های جزئی را ارائه می دهند.

 

 

تفاوت های پزشک عمومی با متخصص داخلی

تشخیص و درمان بیماری های بیماران در هر سنی

پزشکان عمومی خدمات مراقبت های اولیه را برای بیماران در هر سنی ارائه می کنند. آنها انواع بیماری های حاد و مزمن را تشخیص و درمان می کنند، اما معمولاً بیماران را برای مسائل پزشکی پیچیده تر به متخصصان ارجاع می دهند. پزشکان عمومی همچنین معاینات روتین، ایمن سازی و غربالگری را برای شرایطی مانند سرطان یا کلسترول بالا انجام می دهند.

 

تشخیص اولیه

یک پزشک عمومی که گاهی اوقات به عنوان پزشک خانواده نیز شناخته می شود، یک پزشک مراقبت اولیه است که به طور کلی تشخیص اولیه را برای بیماران خود ارائه می دهد و سپس آنها را به متخصص ارجاع می دهد تا بتوانند درمان تخصصی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

آنها بیماری های حاد و مزمن را درمان می کنند و مراقبت های پیشگیرانه و آموزش بهداشت را به بیماران در هر سنی ارائه می دهند

 

بیشتر بخوانید : درمان سریع و صددرصدی ریفلاکس معده

 

مراقبت از بیمار

از نظر مراقبت از بیمار، هم پزشکان داخلی و هم پزشکان عمومی نقش مهمی در حفظ سلامت و تندرستی کلی دارند. بیمارانی که نیازهای پزشکی پیچیده ای دارند ممکن است از مراجعه به متخصص داخلی که می تواند مراقبت های تخصصی متناسب با نیازهای خاص آنها را ارائه دهد، سود ببرند. بیمارانی که به خدمات اولیه مراقبت های اولیه نیاز دارند ممکن است متوجه شوند که یک پزشک عمومی برای رفع نیازهای آنها مناسب تر است.

 

در نتیجه، در حالی که هم پزشکان داخلی و هم پزشکان عمومی خدمات مراقبت های اولیه را ارائه می دهند، تفاوت های کلیدی بین این دو وجود دارد. متخصصین داخلی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های بزرگسالان تخصص دارند و اغلب با سایر متخصصان برای ارائه مراقبت های جامع همکاری می کنند. پزشکان عمومی خدمات مراقبت های اولیه را برای بیماران در هر سنی ارائه می دهند و بیماران را برای مسائل پیچیده پزشکی به متخصصان ارجاع می دهند. در نهایت، انتخاب بین یک متخصص داخلی و یک پزشک عمومی به نیازهای فردی بیمار و سابقه پزشکی بستگی دارد.

دیگر مطالب :

برای دسترسی آسان به همه پزشکان و گرفتن سریع ترین وقت، اپلیکیشن وقتم را دانلود کنید.

دانلود از کافه بازار دانلود از مایکت